Groningen City Running
Runningtours

Sportief het jaar afgesloten met 2037 kilometer totaal.

Devil's trail Schiermonnikoog - 9 November 2019

Op deze zaterdag met een beetje guur weer een geweldige trailrun van 30 kilometer gerend over de mooiste paadjes, waarvan ik de meeste nog nooit gezien heb, hoewel ik al heel wat jaartjes op Schiermonnikoog kom. Het eerste deel slingerde door de kwelders, wat me na een paar kilometer al een kletspoot opleverde, maar dat mocht de pret niet drukken, want het hoort er gewoon bij. Na flink wat klimmetjes over en langs duinen, waarvan ik nooit wist dat ze op dit eiland zo hoog waren, een stuk over het strand en toen weer de duinen in. Uiteindelijk het laatste pittige stuk tegen een gure wind in weer terug naar de start. In 03:03 gefinisht, dik tevreden en erg voldaan over deze mooie trail.

Bridge to bridge trail - 14 september

Een geweldig mooie trail over 44 kilometer, waarbij de lopers grotendeels dezelfde weg afleggen die de geallieerden in de 2e wereldoorlog ook afgelegd hebben tijdens de slag om Arnhem. Tijdens deze tocht die begon op de Ginkelse heide, waar tijdens de oorlog de soldaten door parachutesprongen gedropt werden, waren onderweg veel dingen te zien en welke met operatie Market Garden te maken hadden. Ook ging het via mooie natuur naar Oosterbeek langs villa Hartenstein, wat in 1944 hoofdkwartier was van de Britse luchtlandingstroepen. Ook kwamen we langs de Airborne begraafplaats, erg indrukwekkend om te zien. Na 44 af en toe pittige kilometers kwam ik aan bij de brug om Arnhem en was deze mooie en ook indrukwekkende tocht weer volbracht.

La Chouffe Trail - 13 juli 2019

Wat een geweldige belevenis was dit, vandaag mijn debuut op een trail in de Belgische Ardennen, de La Chouffe trail. Dit bekende mijn favoriete manier van hardlopen en een van mijn favoriete biertjes was de hoofdsponsor van dit goed georganiseerde evenement. Vlak na de start ging het al snel omhoog de heuvels in, er zaten steile klim en daal stukken in. Hier en daar was het best link, met name de steile afdalingen, deze moesten behoedzaam en voorzichtig genomen worden om te zorgen dat je niet onder uitging. De meeste klimmetjes heb ik ook net als velen moeten wandelen. Ik had al snel bedacht dat het handig zou zijn om rustig aan te doen. 36 km met 1400 hoogtemeters stond volgens een insider gelijk aan 15 extra kilometers op vlak terrein. Bij 15 kilometer was er een verzorgingspost met allerlei lekkere zoetigheden en ook zoute dingen als chips. Aanvankelijk was het de bedoeling om vanaf hier verder te gaan rennen met Kim, die mijn vrouw en kinderen bij zich hadden toen ze me stonden op te wachten op dat punt. Mijn vrouw had al besloten dat dit geen goed idee was, daar Kim van alle inspanningen van afgelopen dagen al aardig vermoeid was. Daarnaast vond ik het gezien de steile afdalingen en klimmetjes ook niet verantwoord haar mee te nemen. Dus rende ik de laatste helft ook alleen. Na de verzorgingspost ging het al vrij snel door een rivier om aan de overkant te komen. Dit moesten we later nog een keer doen. Met de energievoorraden zat het wel goed, waardoor ik ook het laatste stuk nog goed heb kunnen uitlopen. Bij kilometer 32 hoorde ik de speaker en muziek steeds dichterbij komen wat weer een extra boost haf om nog een beetje gas te geven. Hier was ook nog een Strava segment opgenomen en ook aangegeven, een mooi stuk trail wat lekker naar beneden liep. Helaas kwam er aan het einde een haakse bocht en ging ik na een paar meter nog onderuit over een boomwortel. Vallen opstaan en weer doorgaan was het motto. Knie had de val gebroken samen met mijn hand. Helaas een wondje aan mijn knie, maar ik kon gewoon doorgaan, dit schijnt erbij te horen en het was al 2 keer eerder net goed gegaan. Het laatste stuk naar de finish ging ook weer behoorlijk steil naar beneden en zo was ik zomaar alweer bij de finish met een geweldige ervaring, 36 kilometer en 1400 hoogtemeters in de benen. Gelijk na de finish een koude pannenkoek en rijstevla gegeten en natuurlijk mijn welverdiende La Chouffe biertje gedronken.

Al met al een geweldige ervaring die naar meer smaakt, evenals het biertje

Mooi geschreven stuk over Groningen City Running te lezen op Bert-Koster.nl.

Vandaag heeft Bert zijn verhaal wat hij geschreven heeft over de City Run, welke hij zondag had meegelopen online gezet. Ik had Bert gevraagd om mee te rennen tijdens een city tour, waarna hij als tegenprestatie er een mooi stukje over zou schrijven. En dat is gelukt! Onder kopje (stads)Rennen met Richard is dit geweldig mooi geschreven stuk te lezen. Wie na het lezen ervan ook de kriebels heeft gekregen en zin om eens mee te gaan nodig ik dan ook van harte uit.

Safari tour Veluwe - 8 juni 2019

Vanochtend om 05:00 afgesproken met een gids van Safari Jogging vlakbij Arnhem. tijdens deze geweldige tocht onder leiding van een ervaren gids wel 40 verschillende herten gezien, waaronder dam en edel herten. Daarnaast nog wilde zwijnen met biggetjes. Echt een aanrader om eens vroeg je bed uit te gaan en de hoge Veluwe te gaan ontdekken.

Assistent trainersdiploma

Op dag 3 van deze cursus heb ik na afloop het certificaat in ontvangst mogen nemen. Het waren leuke en leerzame trainingen, welke elk half uur door een andere assistent trainer verzorgt werden.

Lauwersmeer marathon - 12 mei 2019

In het kader van 50 jaar Lauwersmeer werd hier voor het eerst een marathon georganiseerd, hierom en omdat ik dit een geweldig mooi gebied vind heb ik besloten mee te doen. Het werd een rondje meer met laatste kilometers veel tegenwind en overwegend een lekker zonnetje. Uiteindelijk finishte ik in 03:40:03 waar ik best tevreden over was.

Rotterdam marathon - 7 april 2019

Het was al weer mijn 6e editie van de Rotterdam marathon. In eerste instantie zou ik samen met mij nicht Angelique, die haar debuut op deze afstand zou maken, lopen. Maar door te weinig training, werk en andere zaken besloot ze toch niet van start te gaan in Rotterdam. Daarom ging ik alleen van start en startte behoorlijk achterin het veld. Het werd een marathon van veel zigzaggen en slalommen om voorgangers steeds maar in te kunnen halen. Omdat het warm weer voorspeld was had ik voor aanvang al besloten het rustig aan te doen. Ik kon er zo ook de laatste kilometers nog van genieten en liep ontspannen naar een 03:43:25

Halve marathon van Haren - 9 maart 2019

Het was weer een geweldige hardloop beleving de halve marathon van Haren te mogen rennen. Deze keer was voor mij extra spannend omdat ik deze ging lopen in mijn nieuwe "bedrijfskleding" van het Eemsmondrunners groen naar het Groningen City Running blauw. Verder wilde ik deze mooie loop gebruiken om wat reclame te maken, dit door flyers uit te delen. Verder ging het natuurlijk voornamelijk om het lopen van deze halve marathon. Na een voortvarende start ging het in een lekker tempo richting de bossen, onderweg genietend van de mooie huizen die her en der langs het parcours staan. Op het smalle fietspad langs de zandweg na zo'n 6 kilometer besloot ik nog wat extra gas te geven om een groepje in te halen. Dit ging goed, want ik heb ze verder niet weer gezien. Ik kon mijn tempo de rest van het parcours ook goed vasthouden en heb redelijk ontspannen kunnen lopen, onderweg genietend van de bossen en de uitzichten. Het pittige klimmetje bij de spoorweg overgang bij het rangeer terrein van Onnen ging ondanks de pittige wind ook prima. Hierna weer lekker naar beneden rennen en focussen op de finish die al snel in zicht kwam. In een prima tijd lekker gerend, genoten van de omgeving en reclame gemaakt voor Groningen City Running, wat wil je nog meer?

De voor en achterzijde van de flyer welke inmiddels gedrukt zijn en waar ik erg trots op ben.

De nieuwe shirts zijn ook klaar en bijna allemaal geleverd, op de Groningen City Running facebook pagina is een filmpje te zien waarop het drukken van de shirts te zien is.